söndag 22 februari 2009

Baby Goodbye....

Några timmar sen mamma åkte hem nu. Har haft en riktig mamma/dotter helg.. Umgåtts 24*7 sen i torsdags, men det har varit riktigt kul trots allt! Vi har varit på stan alla dagar och hunnit med ett besök på samarkand och lyckades bränna ett par tusen där också.. För ett par veckor sedan tyckte jag inte att affärerna hade någonting, men nu - YEHAAA!!! Jag skulle kunna handla ihjäl mig.. Har faktiskt varit duktig med att hålla i pengarna och varit stolt över det, men nu när mamma var på besök och på humör att konkurssätta plånboken så drogs jag med i stämningen och sprängde sparkontot jag också. Dock har jag mest köpt små struntsaker.. Gick in i en smyckesaffär som hade rea och blev väldigt glad när smyckena skänktes bort för ynka tjugan, men jag hamnade i ikeafällan kan man säga.. Ikeafällan = När man får hjärnsläpp för att alla saker är så billiga och plockar på sig en massa småsaker istället för att köpa en större, dyrare sak för att man inte tycker att man har råd. Sen när man är i kassan och notan slutar över 1000-lappen i alla fall står man där som ett frågetecken och undrar vad tusan som hände?!

Så blev det även för mig.. Även om bling-blinget bara gick på drygt 300 kr, så kände jag att jag kunde köpt något bättre för de pengarna.. Men men.. Nu behöver jag ju inte köpa smycken på ett tag.. Dessutom skulle de faktiskt ha kostat 1000 kr egentligen så jag sparade ju ca 700 riksdaler på mitt fyndande...Sen att jag hittade en tokfin klänning på Vero Moda för 300 kr idag, och ville slita håret av mig för att jag tyckte att den var för dyr, det är en annan historia... Men det kanske händer att jag åker och köper den i alla fall.. Spärren har som sagt släppt, fullständigt!
Har förutom shoppingen på Lindex, H&M, Gina, Kicks, Indiska osv i helgen även lyckats beställa två jackor från Ellos.. Får nog börja gå runt med en bössa med texten "Rädda Cilla" på.. Någon som vill ge ett bidrag?? Trots denna insikt sitter jag nu här med Halens webbshop framför mig och funderar på att beställa lite därifrån.. Jag erkänner - Jag är en shoppoholic!

Från det ena till det andra.. Melodifestivalen igår var den helt klart bästa delfinalen hittills!! Tyckte faktiskt att alla bidrag var bra på ett eller annat sätt, även om vissa utav dom gjorde sig bättre när man blundade.. Gillar velvet i vanliga fall men den där gigantiska kjolen blev lite för mycket och verserna var skrot, medan refrängen var typisk velvetrefräng.. Tror hon hade haft en större chans om verserna hade varit bättre.. Red Fox & co.´s låt var ett wanna be - Black Eyed Peas- bidrag.. Bäst var helt klart EMD! Jag hoppas att dom kammar hem hela tävlingen!! Det var stil på deras framträdande och de hade helt klart den starkaste låten!! Hoppas att mina 30(!!) sms hjälpte dom fram till slutfinalen... Tur att jag inte följer detta jippo annars utan skuttar runt på Sivans på lördagar istället, annars hade jag nog fått bo i en kartong.. Jag, katten, mobilräkningarna och mina kläder... Måste bara få med Rickfors också.. Tyckte att hans låt var riktig skön, tunggung där!

Nu är jag socialt utmattad och ska frossa i Gossip Girl.. Efter det ska jag hitta Nemo!

Hoppas ni har haft en fantstisk helg alla!!

0 kommentarer: