måndag 16 februari 2009

Varning för granmördaren!

Aftonbladets senaste rubrik : Smyger omkring och dödar granar - Grandödaren har förstört 2000 granar. "Kan vara någon som hatar granar"

Ha ha!! Jag skulle vilja prata med snillet som har citerats. Nya hotet - Granhataren!! Snälla.. Även om de där gröna, barrfyllda liven är viktiga så känns det som inte som att de borde vara hetaste nyhetsstoffet at the moment.. Och smyger? Skulle det bli intressantare? Har ändå svårt att tro att de markägare som finns där i vårt avlånga land kan vakta alla planteringar de har, samtidigt, så återigen, varför smyga? Såvida hatmannen inte smyger på granarna? Det känns ju troligt! Lilla snigel, släng dig i väggen! År 2009 sjunger vi: Lilla granen akta dig, akta dig, akta dig....

Nåja.. Vad vet jag? Jag som lever mitt liv innanför campus trygga inhägnad.. även om inhägnaden är osynlig kan alla vi som bor här svära på att den faktiskt existerar för om man skulle vara galen nog att ge sig iväg utanför så slår den hårda verkligheten till direkt! Lika bra att sitta kvar här på mina gigantiska 27,6 kvm och gömma mig...

Nu när jag har varnat alla för granmannen kan jag nog lugnt ge mig iväg till ICA och köpa något att mummsa på.. Lipstick jungle börjar ju kl 21 och ska jag hinna vrida, sniffa och klämma på alla bröd i brödhyllan är det bäst att jag ger mig iväg nu..

Over & out!

2 kommentarer:

Alwins mamma.... sa...

Och jag läste grannmördaren ;) Det hade varit lite roligare att läsa om. Lipstick Jungle jag ÄLSKAR den serien! Har redan sett alla avsnitt ;)

Anonym sa...

De där stackars granarna... kram//LG