tisdag 17 februari 2009

Clear eyes någon?

När man vaknar upp med russinliknande hud runt ögon och ringar liknande en pandas vet man att det kommer bli en lååång dag... Nu tror jag visserligen att jag får skylla mig lite själv med tanke på att jag drack zero H2O igår.. Eller jag drack ju i och för sig två koppar te..Vätskedrivande i en kroppshydda som var så torr att den dammade kanske inte var det mest geniala.. Men ändå, det sägs ju att grönt te ska ha en föryngrande effekt.. Frågan är bara på vem? Fossilen? Jag får hoppas att jag blir ett snyggt lik!

Inte nog med att påsansiktet från hell stirrade tillbaka på mig med genom blodsprängda ögon i spegeln i morse, jag blev dessutom lurad av den skinande solen att det var superhärligt väder. Jo men visst.. Om man är ett fan av istiden kanske man tycker att det är behagligt, men jag är född värmedyrkare och just nu erbjuder solen bara ljusterapi och ingen värme... Jag vet att man ska uppskatta det lilla här i livet, och jag ska börja uppskatta solljuset så fort jag har fått tillbaka känseln i min högerfot.. Om det inte vore för att min syn intygar att foten faktiskt sitter där den ska hade jag svurit på att någon hade snott den..

Såg en dokumentär på 3:an igår om tonåringar som ville skönhetsoperera sig... Usch och blä! Fick se hur de gjorde bukplastik, och då menar jag verkligen allt från ritandet till snitten och även fladdrandet med hela bukfettet när kirurgen var innanför huden och torkade(?) insidan av kroppen med en handduk... Ungefär lika charmigt som det låter..

Nu när jag har fyllt ut min heffaklumpsfigur så ska jag rulla iväg till nästa föreläsning..

Ha en skön dag, inomhus!

0 kommentarer: