torsdag 25 juni 2009

Funderar på att ge mig själv sparken..

Jag är ingen vidare bloggare! Dagarna rullar på & för varje dag som går händer det ju något nytt som jag borde dela med mig av här i bloggen, men tiden är minst sagt en bristvara just nu!


Ber om ursäkt för att jag för tillfället är värdelös på att höra av mig till er jag bryr mig om. Jag får era mess & de värmer såå att jag har fått konstant värmeslag inombords. av det positiva slaget förstås! :)

I förrgår gick jag inskolning för mitt nattjobb.. Verkar bli en trevlig sommar även om jag natten till ära hade närmare till sömn än en narkoleptiker har. Tillbringade tisdageftermiddagen på gräsplätten utanför i Jannikes, en vrålande Tarzans & de envisa jumbomolnens sällskap. Mycket trevlig & efterlängtad kvalitétstid även om våra försök till bikiniränder uteblev.

Hann inte sova något på kvällen innan jobbet då min lilla Scottis skulle få hagkompisar & ihopsläppet skulle ske kl 18. Kl blev runt 19 innan alla hade anlänt till stallet & eftersom man inte vill lämna tottpållarna innan man är säker på att de har flashat musklerna färdigt för varandra blev klockan nästan 20 innan jag var hemma. Jag hade i alla fall glädjen att få sällskap av härliga Jannike till & även från stallet, trots att vi nog båda hade lust att lägga oss vid vägkanten och bjuda myrorna på två sockerfyllda kroppar.. Har en mördaruppförsbacke till stallet som kan suga musten ur vilka muscle & fitness-ben som helst, och med tanke på att mina ben till 30% består av ben & 70% av mjölksyra är det en nära-döden-upplevelse varje gång. Men det är ju skönt att känna att man lever & uppskatta livet på nytt varje dag!

Igår brann jag upp! Fullständigt!


Sov två timmar efter jobbet och lekte sedan säl ute på gräsmattan. Låg bara ett par timmar & såhär i efterskott kan jag säga att det var tur det! Kände ingen som helst sveda så jag pressade på, bara framsida såklart. Lever för tillället i tron att jag inte har någon baksida, lättare att hålla humöret uppe då. Finns risk att om jag skulle få se något som sladdrar där bak så kommer mina mungipor & mina skinkor att hänga läpp ihop framöver..

När jag väl bestämde mig för att ge upp & fått vistas inomhus en stund slog den till - den brännskadade huden! AJ AJ AJ!! Kletade på yoghurt i brist på något annat kylande men kände att det inte gav någon effekt så av med smörjan, kändes för övrigt som att vattnet var sand. Peeling! Kastade mig ut till Willys bara för att upptäcka att After sun är ett okänt begrepp i den butiken..


Osminkad, solskadad & skräcken lysande i ögonen på mig. Kan inte göra annat då detta är vad som möter en i spegeln... Babe, släng dig i väggen! Nöff!

I morse var det värre. Svullna ögon, knallrosa ögonlock och en hud i ansiktet som var så spänd att man skulle kunna tro att min nya hobby är att injicera botox. Vrooooom iväg till apoteket & leta febrilt efter något som kunde rädda det som möjligtvis kunde räddas.


Dagens inköp! Passade på att investera i en solskyddsfaktor också ;)


Har precis kommit hem från stallet & nu blir det till att duscha & fixa lite matsäck sen väntar en natt på jobbet. Hoppas att natten går fort & smärtfritt..

Ha en underbar sommarkväll!


0 kommentarer: