måndag 1 juni 2009

Härlig helg!!!

Var visst ett tag sen nu... En snabb up-date om helgen först får jag väl bjussa på!

Fredagskvällen med Jannike var lika trevlig som alltid, men det blev inte så mycket film. Desto mer morötter, dipp och trånande efter snygga klänningar. Antar att två klädgalna & ätgalna själar inte gynnar vare sig ekonomi eller figur, men hey! Pengar är inte detsamma som lycka & ju rundare jag blir desto mer träffyta för solen! Dessutom är J toppen för mina skrattrynkor, de förökar sig hela tiden!

Lördagen fyllde Maddis år!!!! Detta firades med en otroligt trevlig födelsedagsfest, härligt sällskap & lite för mycket skumpa. Men man fyller ju bara år en gång om året! Fick sno lite bilder av Maddis då min kamera för tillfället är i ide...

Födelsedagsbarnet :)


Maddis & syster. Lika som bär :)

Kvällen fortsatte sedan på Sivans i vanlig, traditionsenlig ordning. Pumptömning & sista kvällen på Sivs för den här terminen.. Jag & Jannike firade kvällen genom att bjuda på lite klassiska dansmoves toppade med körsång (=skrik tills du blir stum) & kvällen var jätte-jättekul! Kunde inte ha fått en bättre avslutning på det här årets festsäsong!

Igår var jag inte fullt lika rörlig, eller pigg.. Fick forsla hvuvudet i en skottkärra & detta under årets varmaste dag hittills... Underbar kombination.. Blev frulleköp vid 13-tiden.. Sen storstädning som följdes av solning av baksidan på kroppshyddan då clownansiktet sen kvällen innan inte hade trillat bort av sig självt.. Efter lite säl-liknande rörelser på gräsmattan var det dags att njuta av något av det mest somriga som finns: Grillat! Mumma! Vilken underbar måltid! Ett riktigt grillproffs som stod vid grillgallret kan jag lova. Njöt av den varma kvällen tills solen började försvinna bakom trädtopparna, då var det dags att rulla in och vältra vidare i soffan.

Dagen började med att lördagens smink tvättades av. Fresh! Sen spenderades förmiddagen med skogens alla kryp, även sådana som jag inte visste fanns.. Orientering på schemat & alla kom ju dit & hem så vi måste väl klassas som godkända? Eftermiddagen bestod av friidrott.. Eller det var i alla fall vad som stod på schemat, utvecklingen går för fort för mig.. Numera handlar friidrott om att gå som elefanter, tugga gräs & hoppa hage i rockringar.. Dessutom under ständig övervakning från Mr Tandlös. Läraren log nog inte en gång så jag misstänker i alla fall att det var anledningen.. & som för att "håna" honom ännu mer var klassens humör som en två timmar lång denivitreklam. Uppskattat? Nope, men vem bryr sig? Kanske skulle köra allsång nästa timme? Vad sägs om "sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min"?

Efter lektionen fortsatte solinsupandet i Maddis & Jannikes sällskap. Gött! Toppade humöret med hjälp av lite glass, som försvann så fort att man skulle kunna tro att Joe Labero hade ett finger med i spelet. Vid 18-30-tiden bestämde jag & J att det var dags att handla lite mat. Vi hoppade upp på de gula farorna och stack till Willys.. & kom ut med hela rengöringsavdelningen, 250kr mindre & fortfarande ett ekande kylskåp.. Visst att man brukar kunna bli sugen på mycket annat när man handlar & är hungrig, men rengöringsmedel? Student-detox...

Vädret är fortfarande helt galet underbart & trots timmen så är det härligt varmt! Ahh, sol & sommar - det är livet!



.....Så nu ska jag tänka på det & fortsätta slösa bort min tid i tvättstugan & i köket.. Får inte glömma skoluppgiften heller...

0 kommentarer: