torsdag 11 juni 2009

I´m back!

Då var man tillbaka i Växjö igen. Känns riktigt bra att vara här trots att familjen fortfarande är kvar på Gran Canaria & jobbar på russinskinnet. Tungt att lämna dem det ska erkännas men samtidigt har jag växt några centimeter inombords genom att resa på egen hand (det töjde tydligen ut skinnet också för utsidan har definitivt ökat i omfång).

Flygresan ner, som jag fortsättningsvis kommer kalla djurtransporten, var minst sagt speciell.. Började med att jag när jag hittat min plats, precis vid nödutgången, fick besök av en engelsktalande flygvärdinna (ska tillägga att en av alla flygvärdinnor talade svenska) som gav mig en skylt där det stod vad jag skulle göra om en nödsituation skulle uppstå. Tydligen var det jag skulle ansvara för öppnandet av nödutgången, Jisses!

Maten sedan.. Eller, jag omformulerar.. Mat såg jag ingen.. Eventuellt grisföda om ens nöffarna skulle våga äta det.. Fick någon tomatröra med halvfärdiga champinjoner, mjölig potatis & en grön hårboll som jag tror var spenat? Det värsta med att beställa vegetarisk mat är att man inte får samma efterrätt som alla andra.. Jag fick några små bitar apelsin medan de andra fick något som såg ut som en sockerkaksbit med något gottigt på... Taxfreekatalogen var satt på diet & jag som i vanliga fall brukar vilja handla ihjäl mig hittade nada! Som pricken över i sålde de inga hörlurar & spelade upp ett par musikvideor, följt av en modevisning som följdes av en film som jag aldrig hört talas om. Men ni ska inte tro att tvmonitorerna rullade i ett, no no.. De for upp & ner ungefär på samma sätt som bilar far in & ut på McDriven, hade man tur kom monitorn i alla fall ner igen för det var inte alla ställen den gjorde det på. Ha ha!
Sällskapet var i alla fall trevligt! Hamnade bredvid en spanjorska i 50 års åldern som var väldigt trevlig & pratade värre än vad jag gör.. Nästan så jag trodde att hon hade fått mundiarré i Sverige ;)

Väl på plats kunde det inte ha varit bättre! Qualitytime med familjen, eller i alla fall den del av klanen som kunde följa med. Dagarna bara svischade förbi & snipp snapp snut så var restiden slut! Spenderade ca tre dagar i solen trots skuggtemperaturer på 27 grader, men det kändes inte som att det var viktigaste även om jag måste rekommendera Gran Canaria den här tiden på året. Underbart väder!! Har blivit lite GC-frälst faktiskt :)

Puerto de Mogán... Oj oj oj! Om ni åker till GC någon gång måste ni besöka det.. Kallas för GC´s Venedig & det var det verkligen! Jättemysigt & en plats som hade så mycket romantiska vibbar att jag började fundera på om jag skulle behöva ta ett extra p-piller för att försäkra mig om att slippa en jungfrufödsel... Skendräktig blev jag visserligen men det får jag nog skylla på godiset...



Ett litet smakprov, så ni förstår vad jag talar om

Igår, när jag landat på Sturup hade jag lyckan att få träffa två saknade personer i mitt liv, Henkis & Nenis!!! Underbart även om det bara rörde sig om drygt två timmar, men de timmarna var guld värda! Vilken mysig lägenhet de har fått tag i! Tände verkligen min hunger efter ett riktigt hem. Så himla snyggt & varmt inrett & underbar lägenhet i gammalmodig stil. Finns det plats för en till? En sak är säker, min familj kanske är lite galen men det finns ingen familj som är så fantastisk som min! Där kan vi tala om silkesvantar, skyddsnät & bodyguard i ett! Älskar er!!

Nu ska jag krypa i säng.. Har utbildning 8-11 i morgon följt av jobb 13-17 men sen ska jéllon använda helgen till att bli ännu sladdrigare!



Sov gott alla!

1 kommentarer:

Jannike sa...

Åh! Vad härligt det ser ut - men jag är GLAD att du är hemma för du har varit saknad! Vi måste faktiskt ta och ses snart! :) KRAMAR!