söndag 14 juni 2009

Sommaren är tillbaka!

Har precis kommit hem från en runda runt Trummen. Premiärrunda för min del & den var verkligen mysig! Finns massor av "smultronställen" på vägen där man kan stanna till & bara njuta av den värmande, underbart, skinande solen som åter har hittat hit! Härligt värre! Körde en powerrunda då jag börjar känna en viss oro för baklyktan som tycks bli mer & mer påverkad av jordens dragningskraft.. Tänkte att det är bäst att passa på att ge den en omgång när jag ändå är ledig & i det här vädret gick det som en dans. Jag vill ju trots allt helst skjuta upp stunden när haremsbyxan har samma passform som jeanstightsen så länge som möjligt... Inte så sexy när skinkorna fladdrar vid fotknölarna likt en cocker spaniel´s öron...




Sorgligt nog så lyckades jag i vanlig ordning få skoskav. Så bittert! Blir till att cykla om jag ska kunna motionera mer den närmaste tiden. Önskar jag hade fått fötter som faktiskt var anpassad för ett aktivt liv men nope jag är, inte Akilleshälen, utan Akillesfoten personifierad! Lyckades dessutom bli förföljd på motionsrundan.. Lite smått obehagligt måste erkännas... En man på cykel som antagligen inte hade "alla hemma".. Han hade blå cykelhjälm & var rätt storvuxen & i min fördomsfulla värld såg han ut som han hörde hemma inom omsorgen.. Men trots detta lyckades han få mitt hjärta att skutta lite snabbare, jublade inombords varje gång det kom människor längre fram på vägen. Mötte honom ungefär halvvägs runt sjön & hade honom sedan cyklandes runt, runt längre fram på vägen eller rullandes några meter bakom mig... Han lämnade mig ifred först när jag vek av på vägen upp mot Videum & tog då raka spåret mot Olympenhållet... Vid ett tillfälle cyklade han förbi mig & drog ut byxfickan (?) framför mig. Hade headset så jag hörde inte om han sa något...


Jag blir så förbannad! Det är helt sjukt att man som tjej/kvinna inte ens ska kunna vistas ute mitt på dagen utan att behöva vara rädd för att bli trakasserad!

1 kommentarer:

jen sa...

Åh gumman vilken fin bild du har här är på dig på headern. Glada Cilla som jag saknar sååå dant!!!!
Hur har du det?? är Skottis hos dig nu?
Puzzle fick en hagkompis för några veckor sen. Funkar kanon både med dem och oss. Tråkigt nog så flyttar dem nästa vecka igen :(
Hör av dig snart.
Kram