fredag 10 juli 2009

Bloggtorka!

...Men ni får ta det som ett tecken på att jag har fullt upp med att njuta av, & leva livet! =)
Nu hade jag en liten stund över så jag kände att jag kunde lägga några minuter här & lämna en liten förhoppning om att jag ska bli bättre på att uppdatera er om vad som händer i den småländska metropolen.

Var på IKEA häromdagen & som alltid försvann det mer pengar ur plånboken än det var tänkt från början.. Hmm konstigt det där.. Verkar som att bara man sätter sin fot i det varuhuset är alla kunskaper man har haft i matematik som bortblåsta.. Additionen trängs bort då man uppenbarligen inte inser att även om en vara kostar runt 39 kr, kommer det i alla fall att bli dyrt i slutändan om man plockar åt sig hundra sådana.. & subtraktionen trollar bort sig själv för inte tusan tänker man på att allt man roffar åt sig kommer att lämna ett svart hål på bankkontot.

I´m just a material girl in a material world ;)


Investerade i alla fall i en matta. Fick bli en budget för 395kr eftersom att framtiden & en ev. framtida ekonomi är lite av en gråzon för tillfället... Men när stunden kommer då ska jag köpa min drömmatta! Lika extrem som min inredning i det stora hela & den kommer bli gööörsnygg! Har jag & ni tur kommer den upp här i framtiden :)

Senaste livsnyheterna från detta håll:
* Jag vill inte läsa till lärare en enda termin till.
*Jag känner mig done med lilla Växjö. Hur gullig denna stad än må vara så längtar jag efter att få nya kullerstenar under mina skoskavsfyllda fötter...

Nu ska jag krypa i säng, har en hel helgs nattjobb att se fram emot. Hoppas att tv-tablån är på min sida :)

Nattis nattis!


2 kommentarer:

jen sa...

Åh, jag älskar ditt soffbort. Kan vara MIO kanske??
Mattan vart jätte snygg där under.
Du har alltid haft fin smak i heminredning och även fin smak i kläder också.
Var ute på outleten för några dagar sen. Fanns massa snyggt där.
Hihi vågar jag skriva och tjata om att det finns en box kvar ledigt om du vill känna Katrineholms kullerstenar under dina vackra fötter :)
Kram gumman min.

Maddis sa...

Hej vännen! Du är så söt! Jag tänker på er också här ifrån Sthlm! Livet leker men det mesta består av jobb!

Hur mår du? Du vet att det alltid finns en sängplats här uppe i sthlm när som!!
Du har inte lust att följa med mig till värmen vecka 34, jag är så sugen på att få lite värme och sol!!

Kram å puss