onsdag 15 juli 2009

Home again!

Jag säger bara en sak: REA!!!!!!

Haft en härligt rolig dag med Moni! Kläder, kläder, kläder & så lite terapi var vad vi hann med. Fick drygt 6 timmar sällskapstid, men det var absolut värt den 3 timmar*2 långa tågresan . Svininfluensa klarade vi oss undan, men det borde utfärdats varningar för mundiarré ...

Trots att jag inte skulle handla något kom jag hem med 2 klänningar, 2 chinos, 1 par jeans (som jag dock inte vet om jag ska behålla), 1 bälte & 2 klänningar. Men jag betalade inte full pris för något annat än bältet & det var så pass snyggt att jag kan lära mig att leva med det ;) Jag hade ju tänkt att om jag skulle handla något skulle jag investera i ett par snygga jeansshorts & ett par schyssta pjuck! Men jag kan inte rå för att alla de jeansshorts jag fastnade för, inte fastnade runt min midja. Spelade ingen roll hur mycket luft jag svalde, dom vägrade! Till slut fick jag inse fakta & ge upp, ville ju inte stjäla allt syre från mina medmänniskor... Men å andra sidan hade jag ju då kunnat gå runt i lugn & ro & känt på varenda plagg i butiken utan att behöva hålla fast i kläderna som om det gällde livet. Varför är det så lätt att vara efterklok men så svårt att vara ögonblicksklok? Hittar på egna ord här, haha!

Dagen var hur som, grymmmm! Vi fikade på ett mysigt café, vi, alla turister & insektsuppfödningen alltså. Vet inte om det var min skrikgula klänning eller mitt skrikoranga hår, men de där miniflugorna ville verkligen inte släppa taget om min gula man. Hmm, kanske skulle försökt få dom att betala hyra istället för att vräka dom varannan sekund? Efterklok*2!

Tågresan hem var ett kapitel i sig.... Killen som jag hamnade bredvid försåg mig både med marabou choklad & vatten =) Var tvungen att dubbelkolla så jag inte satt i djurvagnen, kändes ju lite skumt att bli utfodrad sådär, men nope. Jag satt i en vanlig vagn.. Slutsats: Han måste trott att jag var hem & herrelös. Ser ingen annan förklaring...

Nu ska jag bänka mig framför tv:n med kissemiss & vänta på att klockan blir 03 så jag kanske kan få sluta mina gröna för idag! Voff!


0 kommentarer: