måndag 13 juli 2009

Måndagen den 13:e!



Vissa dagar borde man få en michelindräkt på sig, som skydd alternativt en tvångströja om inte annat så för omgivningens skull...

Slutade jobbet 07.15 som vanligt & var hemma drygt en kvart senare.. Magen råmade FRUKOST & snäll som man är försöker man ju behaga den... Big mistake!

Jag lyckades med att hälla ut kaffet & all kaffesump över alla kökslådorna, de bänkskivor som fanns inom räckhåll & självklart spisen också.. & bara för att göra det hela lite roligare fick jag fullt av denna moderna peeling bakom spisen & mellan ugnsluckan & glaset.. Gaaah! Där står man efter att ha varit vaken i drygt 20 timmar, hungrig & med ögon som en mullvad & vill inget annat än att spränga köket i luften! Om ni själva inte har råkat ut för detta så hoppas jag att ni slipper. Köksinredningen skiftar nu i en 80-tals inspirerad, gulaktig ton (otroligt snyggt) och sumpen verkar ha förmågan att klona sig för hur mycket jag än skrubbar & skurar så kommer det bara mer & mer..


Sist men inte minst.....






Ser ni skillnaden?

Just det! Jag lyckades även krossa den ena ljuslyktan nu på eftermiddagen. Älskade dessa två men tror nog inte att jag får tag i dom igen =(

Trots dagens missöden så ska jag faktiskt smyga mig ur hemmet ikväll med förhoppning om att få skratta. Känns som att det behövs efter idag.. Jag borde ha förstått att något sånt här skulle hända eftersom att jag i lördags morse tappade hela rispåsen...


0 kommentarer: