torsdag 2 april 2009

Det liknade vår banne mig!!!

Yehaaa!!! Idag har det varit våååååår!! Har trott att det har varit det flera gånger tidigare, men idag blev vi svensk-mark-trampande-människor påminda om vad vår egentligen innebär. Ahh vilken lycka! Det roliga är att så fort man har passerat nyår, snön har smält bort och solen blottar våra likbrännor så tror vi, eller i alla fall jag, att nu är det vår.. Men sen kommer våren på riktigt, som den gjorde idag, och då! DÅ inser man att vår innebär sol i kombination med plusgrader och en massinvasion av leende människor. Om jag någonsin skulle få för mig att studera ett folkslag så skulle jag välja svenskar. Så fort våren kommer, eller det vi klassar som vår åker grillen fram, så mycket plagg som möjligt av, och vi beter oss trevligt mot våra medmänniskor. Det behöver inte ens vara varmt, det räcker med att det ser varmt ut för att vi ska uppföra oss som om det vore högsommar...

Har i alla fall haft en härlig dag! Halva redskapsexaminationen är avklarad och godkänd och nu är det bara att vänta på dom nr 2.. Omexamination innebär ändå bara extra träning = positivt tänkande!

Eftermiddagen var en lång jäsprocess i den härliga solen tillsammans med Jannike, Maddis och Tarzan. Under våra timmar ihop hann vi äta glass, få "bonnbrännor" (i alla fall vissa av oss) och klämma i oss varsin pizza. Mellan allt detta tuggande hade vi trevliga pratstunder och det var bara en grymt skön dag!

Jannike, Jag & Maddis
(snodde bilderna tjejer, hoppas att det är ok..)

"Tyvärr" så fick allt klädsnack mina köp-förbuds-murar att bli till damm så nu har jag surfat runt lite och kollat kläder. Vad tycker ni, ska jag investera i en svart eller en vit skinnjacka? Svart känns bäst, men vitt är ju så mycket vårfräschare. HJÄLP!

Fredag ska jag i alla fall köpa skor, i alla färger som finns!

Sov så gott alla ni roskindade typer!

0 kommentarer: