måndag 20 april 2009

Läggdags...

Hmm, nu har det varit ett glapp här igen.. Smisk!


Bara att skriva på då... Trots att bikinifrustrationen var ett faktum i fredags lyckades jag plugga lite med Jazi och sen rulla bakvagnen ut ur lägenheten och knalla runt sjön med Jazi och Frida. Riktigt härligt då himlen var blå och solen tinade upp våra vinterfrusna kinder, detta trots att klockan var 17.. Heja Växjö!! Jag stod emot pizzaerbjudandet och tog en lugn kväll i soffan med trasan och ett par timmar humanbiologin...

Lördagen = Judgement day! Jag var uppe kl 7 (!!) trots att tentan inte började förrän 9. Jag hade hoppats att jag skulle kunna trycka in en extra millimeter humanbiologi, men räknade inte med att hjärnan inte skulle göra mig sällskap upp ur sängen... Så där satt jag och fick räkna ner minuterna till domen skulle falla... Jag skrev i alla fall det jag trodde att jag kunde svara på, det borde gått fort men tydligen var hela kroppen i ide för jag kom inte därifrån förrän vid halv ett.. Om inte huvudet var helt tomt innan kan jag garantera att det var urblåst efter! Skulle egentligen ha "firat" allt med lite god mat och trevligt sällskap på Akropolis.. Men det slutade med att jag ringde och sa att jag skulle ta en vända på stan.. Ensamtid var precis det som behövdes.. Men såhär i efterhand önskar jag att jag hade haft en överförmyndare som hade fängslat min plånbok... Men livet kändes lite lättare efteråt så. Kan bero på att plånboken inte tyngde ner mig längre... Kroppen kändes dock tyngre.. Varje gång när jag har motionerat, eller ok när jag har "börjat" motionera på nytt, så känner jag mig stor som ett hus.. Egentligen handlar det nog bara om att jag inser att jag faktiskt är det då, ha ha!



Fasen!!
Nu försvann allt jag hade skrivit, orka?!!

Lördagskvällen blev det 50-års kalas (Frida 25 år + Biffen 25 år)!! Galet roligt!! (hade avslöjat en massa detaljer i förra inlägget men eftersom att tekniken hatar mig ikväll så får det bli kollektivbestraffning!) Sivansbesöket gick hur som i dansens tecken och det blev en trevlig kväll!!


(Palle & Jag)

Söndagen gick jag under namnet "SvampCilla", svampbob kan slänga sig i väggen! Ju mindre man dricker desto ondare i huvudet tycks man få dagen efter.. Jag som inte ens hade blivit godkänd i alkoholintagsmängd på lördagskvällen.. Men det gav sig under dagen, precis när solen kikade fram vid 14-tiden. Härligt! Älskar verkligen det Växjöväder vi har haft de sista veckorna...

Kvällen spenderades i bästa tänkbara sällskap och framför mig hade jag en daimtårta! Lycka behöver inte vara svårare än så..

Nu säger jag och den naturliga badringen natti! I morgon är det en ny VFU-dag. Skoj!

0 kommentarer: