onsdag 15 april 2009

Produktiv dag! Eller inte....

Oj oj! Länge sedan jag skrev här, och mitt sista inlägg var visst ingen c-vitaminkick direkt...

Påskhelgen tillbringades i alla fall i Katrineholm och trots att jag befann mig i Sveriges håla nr 1, var det en riktigt härlig helg! På långfredagen hälsade jag på min fina, underbara Scottis. Ahh, vilken härlig känsla det var att få känna doften från honom och få en chans att pussa min stora baby! Var precis den kicken jag behövde.. Du & jag mot världen, precis som förr! En av fördelarna med att ha häst är att man aldrig får vara sur för då får man en sur häst att trilskas med.. Scottis fungerar som en humörbarometer och en motivationshöjare på samma gång.. För vem vågar ha en dålig dag när man har en 600-kilos klump som tuktare??

Lördagen lektes bort på stan och hemma hos bekanta i k-holm, och baggetorp och avrundades sen i Vingåker hos bror Anders med hans underbara familj. Vinet och whiskeyn flödade och fylleslaget var ett faktum. Kan inte avslöja mer än så, måste värna om familjen... Men jag kan ju avslöja att det inte var jag som körde slalomgången och gullade med ulrik den kvällen, ha ha!

Söndagen var det dags för hemresa och lilla Karin var söt nog att köra mig till Norcopia.. Det var en win-win-situation.. Jag fick skjuts och Karin fick ösa problem över mig. Synd bara att vi fick knappa timmen ihop... Jag och Karin har genom hela vårt "förhållande" varit mästare på att snacka bort hundratals timmar i bilen.. En gång lyckades vi ha lysena på under parterapin ;) och när vi tills sist bestämde oss för att vi skulle skiljas åt för kvällen och jag kliver ur bilen, så startar inte bilen. Vi hade laddat ur batteriet! Det slutade med startkablar, en lång åktur för att ladda upp batteriet igen, och massa prat... Ha ha!!
Simon mötte upp i Norrköping och sen drog vi vidare och hämtade upp en bakfull Frida i Mjölby.. Jag och Simon roade oss med alla billekar vi kunde komma på och Frida, hon sov..

Veckan har sprungit iväg än så länge och den verkar ha bra kondis för den springer vidare i ett rasande tempo! Torsdag i morgon = 2 dagar till tentan. HJÄLP! Jag måste börja läsa!!!!! Men det är för mycket som far omkring i bollen på mig, jag kan inte koncentrera mig ens en sekund.. Jag har redan bestämt mig för att satsa på omtentan...

Måste ju skriva att jag var ute och åt igår, på Akropolis. Väldigt trevligt!

Idag har jag bara lyckats säkra ett extrajobb, ätit supergod lunch i trevligt sällskap och sen lyckats dröna bort min eftermiddag med Jannike och Maddis i buskishörnan.. Jag är hopplös, och välgödd! Underbar kombination, öhh?! Tryckte visst i mig en glass och tvångsmatade sällskapet också... Jag måste börja röra på fläsket! Tjorvenkinderna och bukfettet skapar ju för fasen svallvågor, i luften!!

Nu ska jag se om jag kan skriva en rad innan jag bänkar mig framför Grey´s.. Jag är bäst på att prioritera...

0 kommentarer: