måndag 27 april 2009

Diagnos okänd?!

Jag har tröttnat på choklad! Till och med Marabou! Började trycka i mig en chokladkaka igår och fick pina i mig resterna av den idag. Vad är det för fel? Finns det något vaccin?

Med det sagt....

Nu är det måndagskväll och strax är det dags att ta inta soffläge..

Helgen var riktigt skoj! Lördagen började bra, om än något senare än tänkt... Istället för kl 6 på morgonen så släpade jag mig ut i solen vid halv ett.. Men kom ju nästan lagom till bästa soltimmarna då, även om Jannike låg ett antal brunbrända hudlager före mig.. Men det ska jag nog ta igen ;) Vi var tvungna att överge vår VIP-plats (gårdsbusken), och krypa in mellan husen för att inte blåsa bort fullständigt. Solen värmde härligt men vinden bet rätt kallt i skinnet. Nästan så man börjar tvivla på väderguden Tors kön, med tanke på de snabba väderombytet är det nästan så att jag börjar misstänka att han lider av PMS... Men jag och Jannike kan det där med att hantera hormonstinna gudar så vi virade in oss i de tygstycken som fanns och väntade på att utbrottet skulle ge med sig.. Två solsugna brudar är ingen lätt match...

Till sist skrek våra uttorkade kroppar efter mat så jag, Jannike, Line och ytterligare en person stapplade iväg till ica och fyllde korgen med tacotillbehör, sen gick vi hem till mig och fixade. Maddis slöt också upp efter jobbet så fem knorrande magar dammsög tallrikarna. Trots att jag var utsvulten kunde jag bara äta två tortillas, ovanligt lite för att vara jag.. Kan bero på det faktum att magsäcken var stor som en ärta och fylldes fort, eller det faktum att vi bjöds på underhållning (?) innan maten i form av mjölkproducerande bröst. En person, som jag endast träffat ett par gånger, hade kommit på ett nytt partytrick.. Ehh..? Hon kastade upp sin ena tutte ur bh:n och tryckte ut mjölk.. Ingen aptitretare direkt...

Efter maten var det dags för festfix! Men innan jag kunde skrubba bort fejset för att smeta dit ett nytt städade jag lägenheten igen.. Tuttpersonen hade nämligen inte bara problem med arlas ledning utan varnade även för att hon kanske tappade blå flagor lite här och där.. Den nya tatueringen höll på att läka... En nästintill okänd person som ömsar skinn och mjölkar i min lägenhet, det kräver sanering!

Hundra timmar senare styrde jag, Jannike och Maddis kosan mot en sockerbit där några själar ur klassen hade samlats för en fest hos Jörgen. Trevligt! Sen bar det av till Sivans enligt traditionen, och jag hade visst råkat få superlim på skinkorna för jag satt i soffan de timmar jag var där innan jag till sist insåg att jag lika gärna kunde gå hem och sova, så sängen vann...
Men jag hade en trevlig kväll så länge som den varade, tack vare det härliga sällskapet!

Söndagen gick i sengångarens tempo precis som den ska. Kl 15 lyckades jag ta mig ur sängen helt och fullt. Bara för att ta med mig Tarzan ner en våning och ligga orörlig i gräset, ha ha!
En pizza och trevligt sällskap fick bli söndagens avrundning... Härligt!

Idag har jag haft praktik igen. Skoj som alltid! Trots att jag råkade ta lite fel på tiden och trodde att chauffören skulle komma 8.55 när det egentligen var 8.40. Det visade sig i matlådan... Cashewnötter, keso, druvor och knäckebröd var vad jag hann slänga ner i påsen... Slemmigt men mättande som en klok gris sa (OBS! det var inte jag). Lyckades, trots en obefintlig matlåda, (lura) eleverna att jag visste något om fotboll och hålla en lektion i det. Sen kan det bero på att eleverna på den här skolan är väldigt snälla =)

Fick ett roligt samtal idag!!!!!! Så på onsdag ska jag provjobba i en klädbutik här i Växjö. Jippie!!! Hoppas att jag håller måttet!! Vore ju underbart att få lattja med kläder igen utan att plånboken blir lidande för det.

Nu ska jag se "Ballar av stål"! Ha en bra kväll och hoppas att ni fick en härlig start på veckan ni också! =)

1 kommentarer:

Maddis sa...

ÅHH vad roligt att dom hörde av sig från jobbet :) Kram