tisdag 7 april 2009

Ett odjur nära dig.....

Varför tycks allt som man tappar ner i tangentbordet försvinna? Satt här med frukostmackan när ett korn stort som ett ägg trillade ner mellan tangenterna.. Försökte fiska upp det men den envisa smulan ville inte stiga upp. Så vad gör jag? Joo vänder på tangentbordet och dunkar det lite lätt mot bordet... Vad händer? Ingenting! När jag sedan vänder tillbaka det så är smulan spårlöst försvunnen! Ett av livets stora mysterier.. Gillar bara inte tanken på att jag har något boende i mitt tangentbord som med tiden kan bli ludet och försöka äta upp mig..

Sidospår där.....

Ahh, kl är 09.17 - exakt! Och jag har varit vaken i över en timme trots att jag inte har dagens första, och enda, föreläsning förrän kl 13. Kan väl se det som någon sorts kompensation eftersom att jag sov bort halva helgen... Både lördagen och söndagen drönades bort till cirkus halv två... Sengångarsmittan slog till igen! Söndagmorgon (middag) känns väl i och för sig okej med tanke på att lördagen mest bestod av flytande "föda".. Skulle ha varit hos Emma kl 17, men jag och Jazi hade kommit in i ett pluggflow, och lyckas man med det när man sitter och tragglar humanbiologin från helvetet, då slutar man inte! Vid sextiden gav vi upp, kan bero på att alla grillgalna studenter kröp närmare och närmare oss och vi började bli rädda att de skulle missta oss för att vara två megamarshmallows.. Eller ok, en mega och en avkomma...

Vid åtta mötte jag upp Jazi och Jörgen och sen bar det av till Emma. Vinet hann smuttas på och några detaljer avslöjas i "sanning och konka" innan björnligan drog vidare till Ullis. Där var största delen av klassen och några nya snälla ansikten. Riktigt trevligt! Jag hann göra ett nykterhetstest, som jag fascinerande nog klarade! Lyckades hälla vin precis till kanten av glaset, inte en mm var kvar, utan att spilla! Och detta stordåd granskades dessutom en av skeptisk manlig jury. Jag fastnade i köket med vinet, glada typer och en chipssugen Alva (det är en hund, så ni inte tror något annat). Kökshäng när det är i sitt esse kan man säga! När det var dags att styra de nykokta pastabenen till Sivans lyckades jag med att hälla tillbaks det jag hade i vinglaset i förpackningen igen. Tragiskt? Utanför campus så ja, men inte innanför. Jag tycker i alla fall att jag förtjänar en medalj i vinhällning!

Kvällen avslutades med varm O´boy och mackor sen var det bara bums i säng innan ulrik fick en chans att komma på besök.. John Blund vann ronden!

Söndagen var precis som vädret, seg, men det är väl det söndagar är till för? Pizza, Wipe Out och trevligt sällskap, det kunde inte ha blivit bättre!

Tror det är bäst att jag tar tag i plugget nu så jag inte gick upp i onödan.. Ha en underbra dag i den härliga SOOOLEN!!




Ett litet smakprov från i lördags..

0 kommentarer: