tisdag 21 april 2009

Effektiv dag, trots allt... :)

Natten var hård.. Lyckades inte somna förrän vid 03-tiden dels på grund av min speedade katt och dels på grunda av spökinvasionen.. Skakigt värre...


När klockan ringde i morse var jag mer död än levande och magen lekte tusen nålar.. Det fick bli ett mess med en sjukanmälan till vfu:n.. Tråkigt värre... Sov vidare och när jag vaknade på nytt fick jag en lunchinbjudning. Klart jag nappade! Tacos och fint sällskap... Det var precis det som behövdes för att få igång mig.. Jag tog tag i CSN/Trysil papperna så nu ska jag bara skriva ett personligt brev och förklara att dom blåste mig på 2500 kr sedan ska det iväg med posten i expressfart. Fixade även alla papper och intyg som jag behöver inför mitt sommarvik, alltså sådana papper som ska höja min lön *he he*. Sen att jag inte har fått alla papper från en av min gamla kommuer är ju en annan frustrerande historia.. Men jag skickar det jag har så får man se hur mycket det hjälper upp =)

Lyckades skriva en jobbansökan och lämna den personligen.. Ett extrajobb som skulle innebära ett skönt tillskott i kassan, men jag tror inte att jag får det. Rätt hård konkurrens... Men det kommer andra jobb, det här med att söka jobb har ändå blivit lite av en fritidssysselsättning för mig.

Eftermiddagen bestod av en tacorepris och kvalitétstid... =)

Satte in en annons på nätet i natt där jag efterlyste stallplats. Det gav resultat!


Så på söndag ska jag ge mig ut och inspektera ett stall som inte ligger alltför långt ifrån campus och som även kan erbjuda min ploppis sommarbete! Jag håller tummarna! Det lät så så bra och kostnaden kommer att landa på max 2500kr/månaden!!

Nu ska jag njuta av dagens effektivitet med världens bästa hemmafruar i sällskap av min sengångare...




1 kommentarer:

Maddis sa...

Vilket fint foto vännen! Dags för lite sol häng snart :)