lördag 28 mars 2009

Degande på hög nivå...

Hade en jättetrevlig fredagskväll! Åt lite tacos i trevligt sällskap innan jag gav mig av för att hänga på after schoolen på Sivans. Två öl beställdes till det suveräna studentpriset 24kr/st och sedan slog jag mig ner hos Jaz, Ullis och två utländska besökare. En tjej var från Kanada och den andra från Kalifornien, så himla trevliga och roliga!! Hade ett par störtsköna timmar ihop på Sivs och lyckades faktiskt få igång engelskan rätt bra, tack ölen... De flesta meningar avslutades med frasen "I got it from my mama"... Internskämt där men ha ha va roligt vi hade med den meningen. Tråkigt att jag bara hade nöjet att träffa amerikanskorna en gång, eftersom de åker hem efter helgen. De hade riktigt grymma personligheter!

Vi gjorde ett tappert försök att smuggla in de amerikanska stå-upparna på stallet men möttes av en tjej som antagligen hade den sämsta dagen någonsin. Bitter som tusan var hon så dansfötterna fick vila.. Vi gick faktiskt t.o.m till stenladan, det dystraste stället på campus.. Hade funderingar på att svira lite där i alla fall, men de hade höjt inträdet till 50kr bara för att det var studio 54-tema, så efter lite diskussion bestämde vi oss för att bojkotta det.. Argumenten: Vi var de första att vara på plats (och antagligen de sista), ladan borde inte ens ta inträde så 50 kr är way too much. Det är ett sånt ställe som borde erbjuda pengar för att man ens ska gå in där.. I alla fall en fredag...
Under hela vår stenlade-smickrande diskussion hade vi en dörrvakt som stod där stum och tjuvlyssnade.. Han var också bitter.. Undrar om det var stallet-tjejens pojkvän? Om inte kanske vi kan hooka upp dom? De verkade vara gjorda för varandra...

Fy va elak jag låter nu, jag som inte brukar säga eller ännu mindre skriva något sånt här om folks personligheter men om man jobbar på ett uteställe borde det inte ingå i arbetsuppgifterna att le?? Får sätta dom att tvångstitta på skönheten & odjuret: Se så, försök och le....

Dagen har spenderats i vågrätt läge nästan alla timmar, mys mys en lördag. Lyckades i alla fall ta mig till ica vid 20-tiden och köpa så mycket choklad att det antagligen hade räckt till grannarna också och jag har ju några stycken.. Men efter att ha mummsat i mig ungefär hälften och blivit smått illamående blev jag sugen på något salt! I-lands dilemma! Så jag klädde på mig igen och knallade iväg till pressbyrån och köpte poppe. Och nu har jag tryckt i mig dom också och sitter här med mina magar som flyter ut åt alla håll... ha ha! Jag är nog blond på riktigt..

Men i morgon är det sommartid vilket innebär längre och ljusare dagar, så jag håller tummarna för att det är sol, sol, sol för då ska jag gå runt sjön!

Nu ska jag och trasan krypa ihop i soffan och se High School Musical 3, goofy!

Ha en skön "sista vinternatt"!!

0 kommentarer: