måndag 2 mars 2009

Dags för en uppdatering..

Det får dock bli en kortversion eftersom att jag har MUCHO plugg att ta itu med.. suck & stön... Hela förra veckan upptogs av min vfu (= praktik).. Är på en högstadieskola men det kommer även mindre barn till den skolan så man får träffa allt från 1:a klassare till 9:e klassare - tokkul! Dessutom har jag en superbra handledare - Kenta =) Tokschysst och med sjukt låg humor. Passar mig perfa! Andreas i klassen gör vfu på samma ställe och det är skoj det, en liten trygghet för mina nerver, är ungefär lika cool som en darrande vibrator... Men jag trivs som kakan i kakburken! De övriga idrottslärarna är också jättebra som tur är. Den här veckan är vår andra och sista vecka den här perioden.. Skulle egentligen ha börjat veckans första lektion nu, men jag tog en retreatdag idag.. Hade huvudvärken från hell hela dagen igår, och nej det var ingen baksmälla.. Drack ett glas vin i lördags efter vissa påtryckningar från ett envist rockbandsfan ;) och en shot på Sivans, och nej, även om jag inte kräver så mycket för att gå igång är det där i underkant även för mig.. Tror det är bacilluskskallen som är på g... Håller tummarna för att jag slipper bli sängliggande har verkligen inte tid med det nu. Nästa vecka har vi examination i motorik och fullspäckat schema med musik & rörelse, sen drar vi till Trysil en vecka under smeknamnet "Benknäckargänget" och sen är det examination i dans följt av humanbiologitenta... Men jag känner mig inte stressad, inte alls....

Var ute i lördags förresten.. Lusten var lika med zero och det var så så nära att jag gav vika för tv:n och melodifestivalen, men då det dåliga samvetet ekade innanför det ömmande pannbenet lommade jag iväg till sist.. Bättre sent än aldrig är mitt motto ;)

Rockband gick för fullt när jag kom, partydödare i min värld.. Låtar som kräver att man har testosteronstämma och lite för stimmigt för att de som vill ska kunna ha ett intelligensbefriat samtal.... Jag är ett singstar/lips fan.. Kanske hade huvudvärken en del med inställningen att göra... Men jag och Simon gjorde vårt bästa för att överrösta dunket och var mitt i hästvärlden, otippat, när det var dags att gå till Sivs..

Trevligt på det gamla haket men hade en ständig sofflängtan.. Hade funderingar på att sticka vid 23-tiden men blev kvar i alla fall.. Hängde med Maddis, Jannike (innan hon smet hem den lilla tösen. Vi skulle ju smita ihop.. hi hi..) och Fia.. Hade riktigt trevligt! Jannike och Maddis är verkligen kanonrara! Bjuder på en liten mingelbild från i lördags...


Maddis & Jag :)

Hörde ifrån min älskade Nenisen i helgen också!!! <3 Abstinens!!! Ska se när hon och fina henkisen är ledig nästa gång, måste verkligen injicera en dos av dom, sooooon!!!!

Monica... Hoppas att du vet att du är lika saknad du... Min fina, fina tös!!

Nu ska jag inte bli sentimental här.. Dags att ta tag i plugget!!

Ha en bra dag!

0 kommentarer: