måndag 9 mars 2009

Måndag.....

Ett snabbisinlägg nu här av mig och min uppjästa mage, som precis har blivit fullproppad med mackor... Tror knappast att det är någon diet att rekommendera såvida målet inte är en överjäst, vit buk som hänger ner över byxkanten...Har examination i motorik i morgon.. Lär väl gå sådär med tanke på att helgen som egentligen skulle avsättas till plugg bara rann iväg.. Trots att jag gjorde mitt bästa för att dränka det dåliga samvete i en godispåse, två poppepåsar och en halvliter glass gav det inte upp.. Hade hoppats på att framkalla någon form av sockerkoma där, men min samvetskompis är en härdad typ för trots att syret säkert var minimalt där inne i kroppshyddan så skrek han LÄS!!
Men jag antar att det är dags att ge efter för lästrycket.. Har ju trots allt använt kroppen rätt bra idag.. Det känns bla i gluteus maximus och det är gött för det är inte ofta den där bakvagnen känns.. Syns gör den dock.. För tillfället ser det ut som jag sitter på en badring.. Hur som.. Vi har dansat idag! Jättekul!! Vals, Foxtrot, Bugg och lite annat. Många okända let´s dance talanger i klassen så det var roligt. På eftermiddagen blev det redskap och det var också skoj. Riktigt gött att vara tillbaka hos positiva klassen!! Och dessutom hade vi en extra elev idag, uppskattat sällskap där :)
Hur som bäst jag tar tag i läsningen nu... Känns sundare att låta både kropp och hjärna få jobba lite, vill ju inte bli opropertionerlig. Vattenskalle med hängbuk och pinnben.. Eller fotbollslår, sexpack och ärthjärna.. Neä, det är nog inte det idealet samhället strävar efter och det är en syn jag vill bespara mina medmänniskor även om det säkerligen skulle innebära ett kändisskap... Hmm.. Kan ju vara ett alternativ i framtiden om det börjar eka i kassan...
Funderade lite på det här med kläder... Visst vissa av oss kanske är lite för besatta av dom men kan ni tänka er hur det skulle se ut om det inte fanns några?
Vardagen skulle bestå av en massa nakna, dallrande rumpor och vi kunde nog glömma det där med mathygien fullständigt.. Även om jag tror att aptiten skulle stillas ganska så rejält om det guppade runt blekfeta häckar i köttdisken... För att inte tala om gurkor, de skulle nog bli en överskottsvara. Nu sätter jag punkt här innan jag spårar ur fullständigt...

Hasta la vista!




0 kommentarer: