måndag 23 mars 2009

Hakuna- Matata....

Känns inte som att jag kan skriva allt som har hänt sen sist, men jag ska försöka mig på en sammanfattning..

Vistelsen i Trysil började med att vi gick för att hyra skidutrustning.. Jag fick en hjälm som var något stor och bytte ner mig till en mindre, vilken kändes lite stor även den.. Men jag frågade om det var ok att man kom in när som helst under veckan och bytte storlek om det kändes alldeles för galet.. Varpå norrmannen svarade att det var därför han gav mig en den hjälmen, för att jag skulle komma tillbaka.. Tio minuter i grannlandet och man har stämpeln köttstycke inristat i pannan.. Jag mer eller mindre sprang därifrån...

Veckan i trysil var tokskoj! Jag kan åka både utför och längd nu! TJOHOO!! =D Trots att jag är fossilet i klassen kunde jag fixa det, och komma hem med alla ben på samma plats som de var när jag åkte. Det är en grym känsla när man svischar fram i en snötäckt backe med solen skinandes i ansiktet. För första gången i mitt liv förstår jag människor som åker på skidsemester frivilligt, ni är inte så galna som jag alltid har trott... Skulle gärna åka tillbaka och glassa vidare, men ekonomin är minst sagt utrotningshotad och inte blev det bättre av att csn snålade med resebidraget heller.. Men jag antar att om man ska börja oroa sig för beach 2009 så var detta kanske det bästa som kunde ha hänt? Kan det vara så att de har civilspanare på alla studenter? Hmm, Cecilia ser rund och trind ut, hon klarar sig nog på 1500kr..

Så jag får väl säga tack ändå för den där lilla bulan som har planterat sig längst ner på magen är i alla fall no friend of mine...

Vi var på tur på fjället förresten, den lilla turen som blev 1,7 mil lång på grund av en något bristande kartkunskap. Tji fick jag för att jag skulle vara en hurtbulle (observera BULLE), och staka mig hem istället för att ta det lättare alternativet = bussen... Men trots att det blev en lång dag var det göttigt! Vi hade kanonväder och flera av klasskamraterna underhöll oss (frivilligt?) med att göra den ena vurpan efter den andra.. Tror nog att Jessicas kommentar: "Det här kommer gå åt helvete", precis innan hon for rakt ut i bushen vinner kategorin! Mohaha... Önskar bara att jag hade fått träningsvärk! En hel vecka fastgjuten i skidor och det känns inte någonstans.. Där kan man tala om besvikelse! Kan det vara så att jag inte har en ynka muskel kvar i den här sladdriga kroppen och det är därför jag inte känner någonting? Skrämmande tanke..
Next! ...Har ett antal videoklipp som är lika hemligstämplade som the x-files.. Kan ju inte hänga ut folk hur som helst.... såvida jag inte får ett bra pris alltså.. ;D

Tror i alla fall att jag lyckades förbättra både kondis och minska kroppshyddan lite under norgeveckan, men det ska nog snart kunna vara ett minne blott.. Om jag minns det alltså? Börjar ju bli gammal och demensen är väl snart ett faktum... Så nu gäller det att leva livet, om jag kommer ihåg det...

Lördagskvällen spenderades med klassen igen. Trots en vecka i symbios kan vi visst inte få nog av varandra, ha ha.. Men vi har blivit som en enda stor familj.. Trots att Jessica fick för sig att vi övernattade i ett horhus.. =P Inte så, men vårt rum var poppis på kvällarna och jag gillar ju sällskap medan Jessica nog mer uppfattade det som E4:an, så fort en vän försvann dök det upp en ny. Lite Snowroller-känsla på vårt rum faktiskt:In! Ut! In! Ut! Ha ha! Men roligt var det och veckan gick fort, oväntat nog...

Sivans var målet i lördags och vi nådde det! Hade en rolig kväll i härliga människors sällskap med en helt suverän avslutning...

Igår var det bulldegstema hela dagen lång, låg på jäsning från morgon till kväll... Sen att jag kollade min mail kl 21 och fick en panikartad känsla när min fodervärd sa upp kontraktet, det är ju en annan sak.. Men nu, snart ett dygn senare känns det faktiskt lugnt.. Jag orkade visserligen inte med det sista idrottspasset, men för att döva mitt dåliga samvete sökte jag ett extra jobb... Avslöjar tyvärr ingenting mer förrän jag vet hur det blir, men JAG VILL HA DET!!! Bra pröjs som tusan! Det kanske är nu jag borde börja bli troende??

Tre månader sen kommer min älskade Scottis hit. Kärlek kärlek kärlek!! De tre musketörerna ska återförenas, Jag, Tarzan och Scottis alltså, så ni inte trodde något annat...




Nu ska jag lägga mig med Tarzan och dröna till någon fin film.. Kan nog bli "Phantom of the opera", den är inte tokig :)
Hoppas att ni alla får en underbar kväll i det varma, härliga vårvädret!! =D

Ps. Jag behöll samma hjälm hela veckan, tji fick han! Eller var det jag som blev lidande i slutändan? Bedöm själva bowlingmunderingen....

0 kommentarer: