torsdag 12 mars 2009

Väderguden har blivit schizofren!

Oj oj! Vilken dag det har varit, fast i positiv bemärkelse =) Har varit på arbetsintervju idag, det var min stora secret. Haha, vilket spännande liv jag lever..
Jag fick det!! Glädjen är total!! Vaken natt all summer long, eller i alla fall vecka 26-33 och kanske lite längre än så. Fick ringa upp min förra chef och berätta läget, men snäll som han är peppade han och stöttade mitt beslut att vara kvar i de småländska trakterna. En superchef är du toby! Har jag tur kan jag ändå få jobba på vfo vecka 24 & 25.. Återstår att se. Vore kul att få ett par veckor med mina "oldies". Vi hade så jäkla kul förra sommaren och dessutom har jag då en chans att fynda lite nya kroppsdraperingar, eller ska vi kalla dom fettgömmor? Välj själva..

Jag är i alla fall överlycklig över att sommaren är löst och plånbokens liv är räddat!

Har badat isvak idag. Trodde nog att det skulle vara kallare än vad det var, men sen hade vi ju vårväder. Strålande solsken! Det var på tiden att man fick damma av solglajerna och se den där livskulan igen. Det sista halvåret har ju den enda solen man fått se varit den som visas i googles bildsökning och även om den medför farlig strålning den också, så är det utan solbrännebonus! Om jag någonsin skulle tatuera mig så blir det den dagen man kan tatuera en permanent solbränna... Får väl hoppas att strykjärnet inte är historia då så man kan stryka ut rynkorna innan..
Tillbaks till isen... efter idag vet jag att även jag har överlevnadsinstinkter, jo jag vet att de flesta har det men jag trodde att mina hade blivit sålda på svarta börsen , men icke! De är kvar i mig, och de lever! Nedfrysningsförsöket följdes av ett ombyte av kläder i en 1 mm tjock kroppsstrumpa, DET var en intressant upplevelse! Rolig dag med klassen as always!

Har nästan packat färdigt inför Trysil nu, effektivitet som sagt.. I morgon bär det av till ica för att hämta skidkläderna och sen blir det ett stadsbesök med Jörgen.. Vi ska på något sätt pyssla ihop en matsedel för trysilveckan som passar muppgruppen bestående av: två köttätande icke-allergiska människor, en glutenallergiker och en vegetarian samt laktosintolerant. Ha ha!!

Måste bara nämna något om bion igår.. Har ni inte sett den än, se den! Till och med ni som är svenskfilmhatare och michael nyqvist-allergiker.. Dags att bli botade! Hade en kalaskväll med Pallisen! Vi delade poppe och läsk i riktig lady och lufsen anda!

Den här kvällen har spenderats i Björns sällskap. Jättekul att se den lilla lurven igen!!

Sammanfattning: Två härliga dagar i fantastiska vänners sällskap!

Tarzan tycker visst att det är sovdags så jag kastar bort fejset för kvällen nu..

Sov gott...

(Marken är snötäckt nu igen, snacka om misshandel utav vårkänslorna..)

1 kommentarer:

Alwins mamma.... sa...

Vart har du fått jobb????

Kram