tisdag 24 mars 2009

It´s alive!

Dagen har gått i pillerknaprandets och sömnens tecken.. Gick och la mig 22 igår kväll. Rekord!! Vet inte hur många år det var sedan jag gjorde det? Och nu vet jag varför.. Jag vaknade 23.30 - urpigg!! Ingen hit.. Men till sist lyckades jag somna om och vaknade 6.10 och trodde att jag hade försovit mig.. Så precis som jag trodde, har jag nu bevisat att sömn är överskattat..

Har träffat min chef idag och mina blivande kollegor. Kändes så himla bra! Jättetrevlig personal och urmysig gruppbostad. Tror det här kan bli en bra sommar, särskilt med tanke på att chefen är så himla snäll att hon ska försöka bygga på min 83% tjänst till en heltid. Vaken natt hela sommaren, det blir till att sova i solstolen när man kommer hem.. Läste på aftonbladet att nya studier visar att sol är bra för hälsan. Ja, ja det kommer nya studier hela tiden men den här gillar jag så den har jag bestämt mig för att adoptera och trots att den kommer leda till sönderbränd russinhud så kommer inte mina skrynkliga fingrar släppa taget om den så det så! Nästan så jag får lite solsemesterhunger.. Men med tanke på att min 600kilo tunga livskamrat kommer tillbaks så kan jag glömma medelhavet och inse att jag kommer få kila stadigt med Evedal i sommar..

Om nu sommaren kommer? Känns som den här vintern är envis som aldrig förr, visst att jag har hört att smålänningar är envisa men det här börjar nästan bli löjligt. Ge upp din albinoförklädda djävul!

(PS. Vi studenter lever under existensminimum.. Chockerande nyheter va? Särskilt för oss studenter.. Förstår inte varför man ska straffas som student? Och dessutom så får vi inte låna hur mycket vi vill.. Varför? Vi LÅNAR ju = Vi får betala tillbaka. Sen kan jag förstå att det måste finnas en inkomstgräns, eftersom vi trots allt får en bidragsdel som vi slipper betala tillbaka och att skänka bidrag till höginkomsttagare vore väl lite som att kasta pärlor till svin.. Så visst, kontrollera oss. Men gör det under terminstiden!! Det är helt sjukt att de pengar man tjänar under studieuppehållet alltså under sommaren, påverkar våra möjligheter att söka studiemedel under resten av året. Sommaren är ju den enda period vi studenter har en bra möjlighet att skaffa ett sparkapital. Börjar förstå min mamma som ständigt ifrågasätter varför vi studenter inte går samman och protesterar? Vi är ju några stycken så jag tror det blir svårt att nolla oss, och de som försöker skulle nog få tinnitus så småningom...)

Annars då.. Nada! Dagen har gått ut på att döda förkylningen som så gärna vill dra ner min livsgnista i sängen, och inte med något sexuellt motiv, nej då.. Den vill kväva mig med kudden.. Men jag kämpar emot med hjälp av te, piller och allt annat jag kan komma på.. har ju min lilla huskur bestående av äppelcidervinäger, citron, honung, ingefära och vatten/apelsinjuice. Den dödar det mesta om man börjar ta den i tid. Nu var jag lite sent ute men jag hoppas i alla fall på att den ska åstadkomma underverk!

Ska väl gå tillbaka till min amöba-liknande tillvaro och fortsätta ägna mig åt mitt nya fritidsintresse - sömn...

Ha en frisk och härlig tillvaro! Natti natti...

0 kommentarer: