lördag 14 mars 2009

Stressigt värre,,,

Yes, jag överlevde fredagen den 13:e igen! Två stycken sådana fredagar inom loppet av en månad.. Det tär på mina skrockfulla nerver.. Visste jag lyckades bryta en nagel, vid knogen ungefär (kändes ju knappt.. huu..), och amputera halva högervaden när jag rakade benen, och som avslutning fick jag kebabsås på min pizza. Jag gillar inte kebabsås... Men bortsett från det så gick ju faktiskt dagen bra!

Idag är det tjejfest på schemat! Kan nog bli lite softfest/degfest men vi är i alla fall, tre eller fyra likakönade typer som ska gurgla vin och frossa i tomma kalorier :) Tro nu inte att dessa lördagsvanor är vårat fel, det var inte vi som införde lördagsgodis när vi var små..

Men innan detta måste jag hinna bleka håret i nacken, just nu är det lite Dr jekyll & Mr hyde-varning på hjässan.. Framtill är det en blondin, och baktill? Säg det.. Något snart utdöende..

Innan pumorna dyker upp måste jag hinna packa klart inför Trysil.. Visst jag har ju fyra timmar på mig efter krogen ikväll tills avfärd, men min kvinnliga intuition säger att det inte skulle bli så lyckat.. Så nu ska det stekas pannkakor, packas mat, kläder, pengar... Önskar jag kunde packa ner Tarzan men tror han skulle bli avslöjad rätt snabbt eftersom att tystnad inte hör tills hans starka sida.. Vet inte vart han kan ha fått det ifrån...

Men med tanke på att jag har två jättesmå öron, det är i alla fall vad alla säger, och en jättestor mun, måste det vara meningen att jag ska prata dubbelt så mycket som jag lyssnar.. Logiskt! Precis lika logiskt som att om jag hade haft två jättestora öron hade jag varit en flygande elefant vid namn Dumbo!

Nu sticker jag! Ha en underbar vecka så hörs vi kanske nästa lördag igen om kroppsdelarna fortfarande sitter där dom ska...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötis. Oj va duktig du är på att skriva!

Kul med tjejfest. Jag vet att du kommer att få en toppen kväll. En liten outfitsbild här i morgon kanske :)

Läste att du blir kvar, så då blir det inget Puzzle & Skottis? "Snyft"
Tror att jag kanske skaffar en fodervärd till hösten. Men har inte tänkt klart än.

Ha de gott nu min lilla ängel.
Och ha de riktigt skoj i kväll.

Kram