torsdag 21 maj 2009

Är det helgdag så är det!

Har inte gjort många knop idag men är det röd dag så är det. Jag och Jannike spenderade ett par timmar på en av alla de gräsplättar som finns i kvarteret. Busken kan alltså känna sig dissad, plätten var klart bättre när man vill undvika att blåsa iväg. Och med tanke på att jag lyckats förtränga något vid namn "bodylotion" ett par dagar så hade minsta vindpust gjort att det nya sollagret hade dammats av... Trots att aftonbladet visade på 18+ i växjö är jag inte så säker på att det stämde... Om jag var gul i skinnet när jag gick ut var jag blå-vit när jag kom tillbaka in... Solen var minst sagt snål idag vilket slutade med att jag och Jannike utförde någon slags ballongdans, med filtar.. Upp och ner, vänd och vrid..

Och som om inte det var nog dök det upp en farbror, med en kamera! Han beklagade sig lite över solbristen och förklarade att han smög omkring där för att han skulle fota husen.. Han tog ett testfoto åt vårt håll, vi sa att det var ok.. Ett testfoto.. Saken var den att han inte bara tog ett kort så jag började fundera på om J´s och mina ätarkvällar faktiskt har satt sina spår och gjort att vi numera ser ut som hus? Nåja, i så fall kan ni Växjöbor tacka oss. Det är vi som håller temperaturen uppe!


Så vad händer ikväll? Jag och J fortsätter att äta!
Ha ha!

1 kommentarer:

maddis sa...

Oj det var inte meningen att smitta dig :( Vi kan äta ingefära ikapp nu ;) eller så testar vi på hur vinet har för invekan på bacillerna :)