torsdag 7 maj 2009

Sugar in the morning, sugar in the evening..

Jag har fått socker på hjärnan! Antagligen för att jag sa till mig själv att jag inte skulle äta mer godis.. Det fick motsatt effekt, jag fantiserar om godis varje vaken minut. Vet egentligen att jag i vanliga fall brukar må bättre och känna mig allmänt piggare när jag låter bli godishyllan, men inte denna gång.. Tror kanske att det hänger ihop med det något grådaskiga vårvädret i kombination med bra mycket kyligare temperatur... Antagligen tror min kropp att det är vinter och tycker att jag ska övergöda fettdepåerna.. Och jag har ju lärt mig att man ska lyssna till sin kropp.

I helgen kände jag ett sug efter kidneybönor.. Jag vet, det är minst sagt udda, men jag tar sådana begär som ett tecken på att min kropp har en brist av något och faktiskt behöver ett tillskott... Alltså måste det betyda att om min kropp skriker efter godis så behöver den ha det. Hade den gapat efter mat hade jag gett den det, men godis är det enda som står på önskelistan. Antar att även min kropp har listat ut det där uråldriga knepet: Om man bara skriver en sak på önskelistan så får man det!

Så trots daimen igår blir det till att gotta sig lite idag också.. Kan se det som en liten förrätt, huvudmummsandet kommer i morgon tillsammans med fredagen. Kan det bli bättre?

Fick bikinin idag! Wiiii!! Den var så söt så, så jag var tvungen att beställa en likadan modell fast i annan färg.. Hade det varit soligt och varmt hade jag legat ute i solen utan en tanke på att beställa något, men det här rusket gör att jag sitter inomhus och letar nöjen på nätet. Man kan sammanfatta det hela med att det här vädret inte bara retas med mitt humör utan även dränker min plånbok... Kan någon en soldans så kan ni lita på att jag kommer och svänger loss!

Näst sista dagen på praktiken idag också men hade min sista lektion idag, i morgon har vi friluftsdag. Avslutade med boxercise och det gick så himla bra! Härligt avslut på den här perioden! Och eleverna applåderade mig efteråt, ahhh!! Det kanske inte är så tokigt att vara lärare, men ändå tvekar jag.. Hoppas att jag blir vuxen någon dag...

Nu ska jag låta golvet och dammsugaren ha en djup diskussion!

See ya!

0 kommentarer: