onsdag 13 maj 2009

Brown sugar!

Onsdag och valkarna runt magen dansar hula-hula efter igår.. Hade en jättehärlig kväll med Jannike igår! Blev bjuden på minutergamla (max!) kladdkakemuffins fyllda med smält vit choklad och vispad grädde till det.. Nästan så hjärtat vill säga upp sig bara man skriver om det, men magen, låren och rumpan dom tar tacksamt emot alla detaljer. Antagligen jublar de just nu och håller som bäst på att dela upp fettreserverna jämnt mellan sig... Tror de får starta fettdepåuthyrning snart om det fortsätter så här...

Hur som... Gott, gotti, gott, gott var det i alla fall!! Jannike hade frågat sig på sin blogg hur bra jag är för hennes figur.. Jag kan bara svara att du har i alla fall en figur!


(Jannike........
Och som alla kan se är hon toksnygg och ev kalorireserver skriker med sin frånvaro.)

Så tänk på mig, jag hade ingen figur innan vi började våra ätardejter och kan nu ge upp hoppet om att någonsin få en... Tror nästan att jag är värd en tröstkaka? ;)

Vi såg Ugly Betty, Hemmafruarna och sisådär 20 min av ESC.. Slog över lagom till att Sverige gick vidare.. Det är till att ha tajming Jannike ;)
Egentligen så hade vi inte någon jättekoll på tv:n.. Skulle kanske, under pistolhot, kunna berätta lite om kvällens "fruavsnitt", men det andra är bara svarta hål.. Kan det vara så att man får minnesluckor av socker? Man blir ju tydligen glad, rund och även brun(!!) av det så varför inte? Nästa fest ska jag släpa med mig två dl strösocker och knastra på, studentekonomin är räddad! Eller så var det kanske så att mina och J´s samtalsämnen var mer spännande än tv:n...

Hamnade framför datorn och letade klänningar över hela världen.. Vissa var fula men plånboksvänliga medan andra var galet snygga och dödande för ekonomin.. Men till sist kom J på en sida som gillades både av ögat och av kontot. I alla fall i vanliga fall.. För tillfället är mitt konto mer undernärt än Mischa Barton...

Så här dagen efter kan jag skratta lite åt det faktum att jag faktiskt, trots 4 jättemuffins dvs american style, inbillade mig att jag skulle kunna få plats i de klänningarna vi tittade på. Nu när sockerkoman har släppt inser jag att de flesta antagligen skulle sitta som en badring runt midjan om de kom ner så långt, en tubbtopp är nog troligare...

Tack i alla fall Jannike för en supertrevlig kväll och natt, ha ha! Du kanske är mördande för min efterlysta figur men du är en riktig gåva för mitt humör!

Nu ska jag plugga... Skippade dagens föreläsningar så nu får man göra något för att döva samvetet.. En pluggstund i solen kanske? Göra ett experiment och se om sockret verkligen gör underverk för gulbrännan...

Ha en underbar dag!






0 kommentarer: