tisdag 19 maj 2009

Extra fingrar efterlyses...

Tisdag i dag vilket betyder inledningen på Allkårsveckan. Idag är inställningen till den något bättre, beror antagligen på att solen gassar från en klarblå himmel och livet känns rätt skönt. Hoppas det håller i sig, då vet jag någon som ska jobba på den försvunna brännan. I morgon har vi muntlig examination i "idrott och hälsa i samhället". Återstår bara en skriftlig del efter det sedan är den kursen avslutad, för den här gången. Det värsta är bara att jag har skrivkramp eller kan det vara hjärnkramp? Känns som att inget utav det jag har lyckats pränta ner på pappret har någon som helst koppling till frågan, dåligt tecken tror jag? Vi ska dessutom utgå från den första uppgiften vi lämnade in i våras om samma ämne, och först igår kväll läste jag vad jag hade skrivit då... Jisses! Jag hade verkligen brummat på bra! Inte ofta jag känner så men den uppgiften hade jag verkligen lyckats med! En vanlig person kanske skulle glädjas åt något sådant men inte jag inte... Hade jag skrivit så bra på den första uppgiften kan jag ju inte skriva sämre på den andra?!! Hur man än vänder sig har man rumpan bak... Det jäkliga är bara att eftersom att det sista halvåret har kretsat kring praktiska examinationer har jag helt tappat bort skrivandet.. Strömbrytaren till hjärnan är glapp och jag är varken tillräckligt smart för att laga det hela själv, eller tillräckligt rik för att anställa någon annan att göra det..

Jag ska i alla fall försöka pränta ner några rader, det där med att ge upp är inte min grej...

Hittade en rolig syn på det här med banting som jag bara var tvungen att kopiera så ni också kan läsa det. Jag skrattade som tusan...

Hur man blir smal på en minut!

Börja med att dra bort ca 40-50% av din kroppsvikt om du är man och 30-40% om du är kvinna. Denna procentsats utgörs av muskler, som inte innehåller ett uns fett.

Hjärnan väger 2 kilo. dessa kan man alltså dra av från sin vikt. Man använder den förbluffande sällan faktiskt.

Huden väger mellan 2-5 kg. Dessa kilon kan man alltså även subtrahera. Huden är ju ändå allt bra onödig.

Även skelettet kan vi dra bort från den totala vikten. Man väger sig ju för att veta hur fet man är. Skelettet har ingenting med fett att göra. Det gör ju bara så att man inte ligger i en hög på golvet. Så här kan vi alltså göra oss av med tjaaaaaaaa, 30 kilo?

Ena njuren känns ju också bra onödig att inräkna. Fan, man har ju två njurar, så då räcker det väl med att bara inkludera den ena. Där tjänar vi ca 2 kilo.

Alltså, med denna enkla, och framförallt effektiva, metod så har vi gått ner nästan 40 kilo, beroende på hur mycket du vägde från början. Det är ju fantastiskt! Och glöm inte att denna studie genomfördes på Uppsalas Aademiska sjukhus och resultatet kan alltså anses som ytterst tillförlitligt.

Med andra ord så kommer du förmodligen att bli underviktig om du använder dig av denna viktminskningsmetod. Detta innebär i sin tur att du kan svulla i dig hur mycket pizza, chips och lösviktsgodis du vill, tills du når din idealvikt.


Vad säger ni? ;)

1 kommentarer:

Maddis sa...

haha härligt att veta nu kan jag äta ännu mer chips och dip :) Hur mår du vännen? Länge sen man såg ditt vackra ansikte! Kram